היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת בר אילן
מנהל בית הספר
ד"ר שחר צדוק- מאמן בכיר חבר בלשכת המאמנים
מטפל CBT , מאמן קוגניטיבי התנהגותי ומרצה באוניברסיטת בר אילן.
עוסק במחקר, כתיבה והכשרת מאמנים.
תקציר קורות חיים המנהל / מרצים מובילים:
שחר צדוק- מאמן בכיר חבר בלשכת המאמנים
ניסיון מקצועי:
מטפל CBT , מאמן קוגניטיבי התנהגותי ומרצה באוניברסיטת בר אילן.
עוסק במחקר, כתיבה והכשרת מאמנים.
תארים אקדמיים:
- תואר ראשון בחינוך – המכללה למנהל
- תואר שני – התנהגות ארגונית – אונ' פוליטכניק ניו יורק ותואר שני נוסף בפילוסופיה יהודית – אוניברסיטת בר אילן.
- בוגר התוכנית להכשרת מטפלים התנהגותיים קוגניטיביים CBT אוניברסיטת בר אילן
- דוקטורנט במחלקה לפילוסופיה יהודית, אוניברסיטת בר אילן.
ניסיון כמרצה:
משנת 2000 משמש כמרצה באוניברסיטת בר-אילן, במשרד החינוך ובתעשיה
פרטים על תוכנית הקורס: המתודלוגיה הנלמדת, הרכב התוכנית (תכני בסיס ומבנה), משך התוכנית, מוצרים נוספים
Master Coaching-Tech: הכשרת מאמנים אישיים וארגוניים
לימודי תעודה באימון אישי וארגוני בעידן הבינה המלאכותית (AI) בתוספת התמחות הכוון תעסוקתי
אימון Coaching הוא אחת הדרכים הממוקדות והאפקטיביות ביותר לקידום איכות החיים והמימוש העצמי.
אימון קוגניטיבי התנהגותי (CBC) בשילוב טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית (AI) מייצר פרקטיקה חדשנית בתחום הרווחה הנפשית, מציע מסגרת אימון ייחודית המאפשרת לאנשי מקצוע לעצב תהליכי שינוי אפקטיביים וממוקדים.
הקורס משלב תאוריה מתקדמת עם יישום מעשי של טכנולוגיות חדישות כמו ביופידבק ובינה מלאכותית, מעניק כלים לזיהוי דפוסי חשיבה והתנהגות, ומפתח מיומנויות לקידום שינוי אישי.
התוכנית מציעה גישה ייחודית לאימון המעמיקה בגישות עכשוויות כגון: אימון קוגניטיבי התנהגותי, מיינדפולנס ו- NLP ומקדמת הבנה ושילוב טכנולוגיה באימון. התוכנית מאפשרת התנסות בחקר למידה של כלים ומודלים חדשניים באימון,
ביישומם בתהליכי אימון אישיים וארגוניים מה בשאיפה להציב את בוגרי התוכנית בחזית האימון , ולשפר באופן משמעותי את רווחת האדם בעידן הדיגיטלי. תוכנית זו מיועדת לאקדמאים העוסקים בניהול בארגונים ו/או עצמאים.
https://www.pmbiu.co.il/course/%d7%94%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%99%d7%9d-coaching-%d7%95%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%91/
מן הנושאים:
חלק א'
- פיתוח המודעות לכישורים והמשאבים האישיים.
- הגשמה עצמית ומוקדי השינוי
- משאיפה למטרה
- פסיכולוגיה חיובית והתמודדות עם חסמי הצלחה
- ערכים אישיים כבסיס לצמיחה אישית ומקצועית
- התמודדות עם מצבי לחץ ודאגה
- הגדרת האני עתידי וחזון
- כתיבת יומן מסע על התהליך האישי
חלק ב'
- הכרות עם מודל האימון ההתנהגותי קוגניטיבי (CBC)
- איתור פרדיגמות וחסמי הצלחה בתהליכי אימון
- הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית ויישומה באימון
- כלים באימון: תרגילי אימון קוגניטיביים, התנהגותיים ועוד…
- שימוש בקלפי מודעות ותרגילי חשיבה יצירתית
- מבנה תהליך האימון ומרכיבי האימון
- מעורבות המוח בתהליכי אימון
- כלים לפיתוח מנהיגות אישית
- שיפור התקשורת הבינאישית
- אינטליגנציה רגשית וויסות רגשי (התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה)
- שיווק ופיתוח קריירה כמאמן
חלק ג'
- מהו NLP הנחות יסוד וטכניקות לאימון
- תקשורת NLP ודימיון מודרך לעתיד מיטבי
- אמונות מגבילות וטיפול בחסמים באמצעות טכניקות NLP
- תוכנית פעולה באימון משולבת NLP
- מבוא לפסכופתולוגיה ואתיקה באימון
- יישומים של פסיכולוגיה חיובית וכלים מתקדמים באימון אישי וקבוצתי
- מודלים באימון מעולם הפילוסופיה והפילוסופיה היהודית
תנאי קבלה:
- תואר אקדמי( למי שאינם בעלי תואר אקדמי תהיה אפשרות הגשת בקשה חריגה)
- ניסיון בניהול, הנחיה, יעוץ, טיפול
- קורות חיים וראיון אישי( בהתאם להחלטת ועדת הקבלה)
דרכי הוראה וייחודיות הקורס:
שילוב תיאוריה ופרקטיקה. הרצאות, פעילויות, אימון עמיתים וצפייה מונחית בסרטים מקצועיים. אפשרות ללימודי המשך והתמחות באימון. קבלת תעודה מטעם מיחידה אוניברסיטאית.
תעודה:
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה "סיים תכנית הכשרת מאמנים אישיים, ארגוניים ועסקיים וראשי להתחיל פרקטיקום אימוני" מטעם היחידה לפיתוח מקצועי בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר אילן. קבלת תעודה מותנית בעמידה בכל דרישות הקורס לרבות תהליך אימון אישי שאינו כלול בשכ"ל. סיום קורס זה מאפשר לבוגריו לעסוק באימון.
המעוניינים להירשם בלשכת המאמנים כמאמנים מוסמכים ימשיכו לתהליך הסמכה (=פרקטיקום)בהתאם לדרישות לשכת המאמנים. המשך לפרקטיקום יקנה ללומדים תעודה "סיים בהצלחה מסלול הכשרת מאמנים" בהתאם לדרישות לשכת המאמנים.
הכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים – התכנית המקיפה
אימון CBC להורים, מתבגרים וילדים בעלי ADHD – מסלול שנה אחת!
אימון Coaching הוא אחת הדרכים הממוקדות והאפקטיביות ביותר לקידום איכות החיים והמימוש העצמי.
תהליך האימון רלוונטי לתחומים רבים ובינהם גם לאימון ילדים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב המבקשים לשפר את הכישורים הניהוליים, התעסוקתיים והלימודיים שלהם.
אימון אישי להפרעת קשב (ADHD Coaching) הוא אימון בטכניקות מתקדמות המשלבות אימון התנהגותי קוגניטיבי עם אסטרטגיות אימוניות להעצמת מבוגרים, מתבגרים וילדים בעלי הפרעת קשב.
בעזרת תהליך אימון זה ניתן לסייע לאנשים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב להתמודד עם קשיים ב ”תפקודים ניהוליים” – תכנון, ניהול זמן, הפעלת יוזמה ומיקוד במטרות וכן בוויסות רגשי והתנהגותי.
הקורס מחולק לשלושה חלקים:
החלק הראשון מתמקד בהכשרת מאמנים הכולל התנסות בכלי האימון באופן אישי וקבוצתי והכרות עם מודל האימון.
החלק השני מתמקד בכלים לאימון להתמודדות עם הפרעות קשב בקרב מבוגרים וילדים, הן בחיים האישיים בלימודים ובעבודה.
החלק השלישי מתמקד באימון הורים בכלל והורים לילדים עם ADHD בפרט, מתוך הנחת העבודה שאימון הורים הוא חלק בלתי נפרד מאימון ילדים.
באימון הורים נעסוק בהקניית אסטרטגיות להעצמת המנהיגות והסמכות ההורית כמעצבי התנהגות וכמאמני הילדים שלהם. מטרת הטכניקות הינה בניית הורות פרו-אקטיבית,
שמשמעותה הורות שנבנית על ערכים והסכמה בין ההורים לגבי יעדיהם כצוות בתא המשפחתי.
- למה ללמוד אימון באוניברסיטת בר אילן ?
- הכשרה באימון ואימון ADHD בשנת לימודים אחת עם אפשרות להמשך פרקטיקום בשנה שניה לתעודת הסמכה מטעם לשכת המאמנים.
- אפשרות להשתלב כחלק ממאמני היחידה לאחר עמידה בדרישות לשכת המאמנים.
- מקבלים תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן, היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך.
- תכנית חוויתית ומקצועית כאחד המשלבת כלים ממגוון תחומים משדה חקר המוח ועוד.
- מגוון מרצים אורחים והשתתפות בימי עיון של היחידה ובכנס מאמנים שנתי המתקיים באוניברסיטה.
- אימון לפיתוח קריירה כמאמן המובנה בתוך שנת ההכשרה.
- תכנית הכשרה מבוססת מחקר על פי מתודות האימון הקוגניטיבי התנהגותי (CBC) עם אפשרות להרחבה במיינדפולנס למאמנים.
קישור לפרטים נוספים לחץ כאן https://www.pmbiu.co.il/course/%d7%94%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%99%d7%9d-coaching-%d7%95%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%a6%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%9c/
"התמחויות באימון "
התמחות למאמנים: הכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים
אימון ילדים, מתבגרים, מבוגרים הורים ומשפחות בעלי ADHD
אימון אישי להפרעת קשב (ADHD Coaching) הוא אימון בטכניקות מתקדמות המשלבות אימון התנהגותי קוגניטיבי עם אסטרטגיות אימוניות להעצמת מבוגרים, מתבגרים וילדים בעלי הפרעת קשב. בעזרת תהליך אימון זה ניתן לסייע לאנשים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב להתמודד עם קשיים ב ”תפקודים ניהוליים” – תכנון, ניהול זמן, הפעלת יוזמה ומיקוד במטרות וכן בוויסות רגשי והתנהגותי.
הקורס מחולק לשני חלקים: החלק הראשון מתמקד בכלים לאימון להתמודדות עם הפרעות קשב בקרב מבוגרים וילדים, הן בחיים האישיים בלימודים ובעבודה.
החלק השני מתמקד באימון הורים בכלל והורים לילדים עם ADHD בפרט, מתוך הנחת העבודה שאימון הורים הוא חלק בלתי נפרד מאימון ילדים.
באימון הורים נעסוק בהקניית אסטרטגיות להעצמת המנהיגות והסמכות ההורית כמעצבי התנהגות וכמאמני הילדים שלהם. מטרת הטכניקות הינה בניית הורות פרו-אקטיבית, שמשמעותה הורות שנבנית על ערכים והסכמה בין ההורים לגבי יעדיהם כצוות בתא המשפחתי.
קישור לפרטים נוספים לחץ כאן
התמחות למאמנים בלבד: אימון להכוון תעסוקתי
מלחמת חרבות ברזל שבאה אחרי שנות מגיפת הקורונה והבינה המלאכותית ייצרו מהפכה של ממש בעולם התעסוקה. ניתן לזהות טלטלות בתחום התעסוקה שיש בהן משברים לצד הזדמנויות לצמיחה אישית ותעסוקתית.
אנשים רבים שפוטרו מעבודתם מחפשים כיוון ודרך חדשה שבה הם יוכלו להתפתח.
הסטטיסטיקה מצביעה על גידול משמעותי בשוק העצמאים ובבעלי עסקים קטנים. (לצד עסקים רבים השייכים לעולם הישן שקרסו ואינם). שינויים אלה מצביעים על הצורך בחשיבה יצירתית ועל כן אימון להכוון תעסוקתי לעומת האבחון התעסוקתי רלוונטי יותר מתמיד.
באימון להכוון תעסוקתי המתאמן בוחן את ניסיונו, כישוריו וערכיו ובמקביל את עולם התעסוקה החדש על מנת לאפשר בחירה מיטבית של תעסוקה ומסלול לימודים מתאים.
קורס זה מיועד למאמנים מנוסים המעוניינים להוסיף התמחות נוספת בעבודתם ואשר היא גם צו השעה.
הקורס יתמקד ביישום של מודל האימון להכוון תעסוקתי הכולל פיתוח היכולת להתמודדות עם משבר כלכלי, הקניית כלים לחשיבה יצירתית בתחום התעסוקה,
איתור כישורים וניתוח עיסוקים ובניית תוכנית עבודה המייצרת וודאות במציאות של אי וודאות.
קישור לפרטים נוספים לחץ כאן
מרצי היחידה
דפנה סלען
בעלת ניסיון באימון אישי, עסקי וארגוני וטיפול ב-NLP.
בעלת הסמכת Master- Practitioner NLP, ו- .Trainer of NLP חלוצות בארץ בפיתוח והנחיית קורסי NLP למאמנים. מאמנת מוסמכת בכירה מוכרת ע"י לשכת המאמנים.
מירב הילל-לבן .M.A
יועצת ארגונית, מאמנת עסקית ומנחת סדנאות המתמחה בפיתוח מנהלים והנהלות. בעלת תואר שני בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת תל אביב. דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. בעלת ניסיון כמנהלת משאבי אנוש וחברת הנהלה בארגונים עסקיים. יועצת ומאמנת בתחום האישי והעסקי, מכשירה קורסי מנהלים ומאמנים. מתמקדת בליווי בתהליכי שינוי, צמיחה ועיצוב תרבות ארגונית.
רונית שטרן M.A
מאמנת קוגניטיבית התנהגותית CBC.
מנחת הורים ומאמנת ילדים, מתבגרים ומשפחות בעלי הפרעות קשב.
בעלת ניסיון רב בהדרכה והכשרת מאמנים לקראת הסמכה בלשכת המאמנים בישראל. מטפלת מאסטר NLP.
אדוה שפיר .M.A
מרצה בארגונים ובמכללות בתחום האימון.
מאמנת בכירה ומדריכה, יו"ר הוועדה המקצועית בלשכת המאמנים 2016-2017 , MCC בארגון המאמנים הבינלאומי ICF
מטפלת בתנועה יועצת זוגית ומגשרת מתמחה באימונים אישיים, זוגיים וקבוצתיים.
דוקטורנטית במחלקה לפילוסופיה יהודית, אוניברסיטת בר אילן.
תוכניות נוספות להכשרת מאמנים:
- הכשרת מאמנים אישיים וארגוניים (CBC) בשילוב NLP
- הכשרת מאמנים אישיים וקבוצתיים CBC בשילוב מיינדפולנס ו-NLP
התמחויות נוספות למאמנים:
- התמחות למאמנים בהכוון תעסוקתי
- התמחות למאמנים: התכנית המקיפה להכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים
- התמחות למאמנים מקדמי אורח חיים בריא.