אוניברסיטת בר אילן – לימודי תעודה מתקדמים – ביראד

אוניברסיטת בר אילן – לימודי תעודה מתקדמים – ביראד

שנות נסיון:

18

שפות לימוד:
עברית

התוכנית להכשרת מאמנים Coaching

כי תמיד יש משהו חדש ללמוד!

על התוכנית

מטרת האימון האישי (Coaching) לסייע לנו להתגבר על מכשולים, להתפתח בכיוון נכון ולשפר יכולות חשיבה ודרכי פעולה בדרך למימוש הפוטנציאל הגלום בנו. תרגול ולמידת תחום האימון מתבססים אף הם על אותו פוטנציאל בדיוק. התוכנית להכשרת מאמנים בביראד, הינה יחידה מסוגה בארץ ומציעה מודלים מגוונים של אימון, על מנת שכל משתתף ימצא את התכנים המתאימים ליכולותיו, לכישוריו ולחוזקות האישיות שלו.

לימודי Coaching בביראד מוכרים על ידי לשכת המאמנים הישראלית והמסיימים את שני שלבי התוכנית יוכרו ע"י הלשכה כמאמנים מוסמכים.

כל אחד ואחת יכולים להיות המאמנים הטובים ביותר שיש, היכולות כבר מצויות בכם, בואו ללמוד איך להשתמש בהן!

מנהל התוכנית – עינב צפריר-מויסייב

מטרת הלימודים

הכשרת מאמנים באמצעות מתן יסודות, מיומנויות וכלים מעשיים שימושים, לשיפור התנהלותם היום יומית עם דגש על תקשורת בין אישית. בסיומה של התוכנית, כל משתתף יקבל כלים אפקטיביים לביצוע תהליכי אימון. התוכנית מעודדת יצירתיות ולקיחת אחריות אצל המשתתפים ושמה דגש על העצמה אישית.

קהל היעד

אקדמאים או בעלי השכלה מקבילה או מנהלים ובעלי תפקידים במקצועות החופשים

המעוניינים ללמוד אימון ולהתנסות בו, לצורך עיסוק בתחום או על מנת לקבל כלים אימונים להרחבת ארגז הכלים המקצועי שלהם.

תנאי קבלה

הגשת קורות חיים | מילוי שאלון למתעניין | ראיון אישי במידת הצורך.

נושאי הלימוד

מבוא: היכרות ראשונית עם המושג "אימון" | שינויים חברתיים שהובילו להתפתחות תחום האימון – ההתפתחות ההיסטורית של תחום האימון | ארגוני אימון מהעולם וה"אני מאמין" שלהם.

יצירת שגרת עבודה אימונית: יצירת מערכת יחסים נכונה לעבודה בין מאמן למתאמן | מי הוא מאמן ומי הוא לקוח? | חוזה מאמן-מתאמן, יחסי מאמן–מתאמן; יצירת חזון/הגדרת מטרה אימונית ובדיקת ציפיות.

בסיס ועקרונות באימון: מודלים תיאורטיים ומודלים יישומיים | שלבים בתהליך האימון | כיצד מתבצע "אימון"? | מבט על סגנונות אימון: מאימון אינסטרומנטלי עד אימון טרנספורמטיבי חץ אתיקה.

עבודה אימונית הלכה למעשה: איך מגדירים מטרות בתהליך האימון? מה חשיבות המטרה? מה הקשר עם חזון? | מיומנויות אימון וכלים למתאמן | שימוש בדמיון באימון | שימוש בריבוי פרספקטיבות לקידום תהליך האימון והשגת המטרה | התמודדות עם משבר בתהליך | התמודדות מול התנגדויות המתאמן | עבודה עם ערכים | עבודה על חוזקות | גישות לגיבוש חזון אישי | תהליכי שינוי | היבטים פסיכולוגיים רלוונטיים לעשייה באימון | אימון כעסק.

מתכונת הלימוד

תחומי הידע והתיאוריה יילמדו במקביל לפרקטיקה במהלך תוכנית הלימודים, בבסיסה עומדת התפיסה של למידה באמצעות התנסות ותרגול.

זהו מסע אישי בתוך קבוצה, המשלב תכנים עיונים ומעשיים בלמידה חווייתית, תוך תרגול והתנסות (בקבוצות, זוגות ושלשות) בכלים אימוניים, אשר בסופו תכירו טוב יותר את עצמכם ותדעו כיצד לעזור לעצמכם – כך שתוכלו לעזור לאחרים! כלים אלו ישמשו אתכם בעבודתכם כמאמנים בעתיד.

על מנת לקבל הסמכה כמאמן ולהיות זכאי לתעודה של לשכת המאמנים הישראלית, נוסף על התעודה של ביראד לימודי תעודה מתקדמים, נדרשת השלמה של התוכנית לאחר סיום החלק העיוני (205 שעות למידה) ומפגשי האימון האישי (10 מפגשים).

להלן פירוט ההשלמה הנדרשת:

פרקטיקום**: 24 מפגשי הדרכה, בחלוקה ל-8 מפגשי הדרכה פרטנית ו-16 מפגשים להדרכה קבוצתית ובסופם מבחן מעשי.

**בתשלום נוסף בעלות מוזלת, לנרשמים מראש לתוכנית המלאה (עיוני, אימון אישי ופרקטיקום).

תעודה

תעודה של ביראד לימודי תעודה מתקדמים תינתן לעומדים בכל דרישות התוכנית, הכוללות נוכחות של 80% לפחות משעות הלימוד בחלקה הראשון של התוכנית (העיוני).

תעודה של לשכת המאמנים הישראלית תוענק למסיימי התוכנית המלאה הכוללת את החלק העיוני (כולל אימון אישי) והפרקטיקום. נדרשת חובת נוכחות מלאה.

 

לעוד פרטים – Ariela.Moshayov@biu.ac.il

רוצים לפרסם את בית הספר שלכם?

דילוג לתוכן