שרה אריאל

פיתוח מנהיגות שקטה

פיתוח מנהיגות שקטה

העידן בו כל מי שצועק צודק וכל הטובים הולכים לטייס הסתיים. כיום, סגנונות מנהיגות מגוונים זוכים להכרה. עם זאת, אנשים רבים, בהם בעלי פוטנציאל ורצון להיות מנהיגים, עדיין חושבים שמנהיגות תלויה במגדר, בסוג האישיות או בסגנון התקשורת.

מהי מנהיגות ומה הופך אדם למנהיג?

ניהול מתייחס לביצוע פעולות על פי מערכת כללים או מתווה מקצועי שנלמד באופן פורמלי או מתוך ניסיון. לדוגמה: ניהול זמן, ניהול הייצור, ניהול משק בית.

מנהיגות היא תרומה ייחודית ואישית אשר באה לידי ביטוי כאשר אנו פועלים על פי הערכים שלנו ויוצרים חוויה של הצלחה אישית וקבוצתית. לעיתים הפעולות יהיו ניהוליות אך מנהיגות היא מעבר לביצוע משימות, היא ביטוי הערך המוסף שמקורו במשאבים האישיים של המנהיג/ה ומורגשת בחוויה האישית. לדוגמה: מנהיגות חינוכית, מנהיגות צבאית, דוגמה אישית, דמויות מהן אנו שואבים השראה.

אנו הופכים למנהיגים כאשר אנו מכירים בערכים, בחוזקות, בכישורים ובנטיות שלנו ובוחרים בפרואקטיביות ובנאמנות לעצמנו. רבים טועים וחושבים שנאמנות לעצמנו נתפסת כיהירות ותגביל אותנו. ההיפך הוא הנכון. כאשר אנו נאמנים לעצמנו, אנחנו פועלים מתוך בטחון, מפתחים גמישות וחוסן אישי, אפקטיביים יותר ומגשימים מטרות עבור עצמנו ועבור אחרים.

מה מיוחד במנהיגות שקטה ואיך היא באה לידי ביטוי?

מנהיגות שקטה שונה ממנהיג למנהיג, ככל שאר סגנונות המנהיגות. בתרבות שמקדשת מוחצנות, אינטרוברטים מהווים כ-50% מהאוכלוסיה ו- 40% מהמנהלים הבכירים בארה"ב. מחקרים מצאו שהמופנמות היא שילוב של מבנה מוח, נטיות מולדות, תכונות והעדפות נרכשות והתנהגויות נלמדות. תכונת המופנמות כוללת טווח רחב של ביטויים ומשתנה מאדם לאדם וממצב למצב. בעבודה, אנשים מופנמים יכולים להיתפס כמסתגרים ויחד עם זאת, להפגין פתיחות בחברה או להיפך. לעיתים השקט של האינטרוברטים מתפרש כאליטיזם, ריחוק או אפילו חוסר בטחון.

מנהיגות שקטה באה לידי ביטוי ביצירת סביבה של הקשבה ומיקוד, תכנון, הובלה והתמדה לאורך זמן. מנהיגות שקטה משקפת יציבות ובטחון, שיקול דעת, ענייניות ופרגמטיות. זוהי מנהיגות של השפעה מקרוב, בגובה העיניים ורתימה לעשיה באמצעות הגדרת מטרות, אבני דרך וציפיות, ללא מופעים גרנדיוזיים או הצהרות כלליות.

מיהם המנהיגים השקטים ואיפה מוצאים אותם?

מנהיגים שקטים נמצאים בכל מקום, בפוליטיקה, בצבא, באומניות הבמה ובמשרד לידך.

חפשו את האנשים שמעדיפים להתרחק מההמולה אך הם תמיד מעניינים ורלוונטים. חפשו את האנשים הקפדניים, שיוצרים עבור אחרים בהירות ותחושת ביטחון. חפשו את האנשים שכל מילה שלהם מדוייקת ונאמרת במקום. תזמינו אותם להיות שותפים פעילים ואפשרו להם לבטא את הערכים, החוזקות והיכולות המיוחדים שלהם כדי ליצור הצלחה אישית וארגונית.

מאת שרה אריאל – פיתוח מנהיגות בארגונים

 

 

על הכותב:
פיתוח מנהיגות שקטה
שרה אריאל
מוסמכת CCIL

אימון אישי, אימון למנהלים, אימון לקריירה, אימון עסקי

פרסום מאמר אורח - בלוג לשכת המאמנים

רוצים שנפרסם מאמרים שלכם?

דילוג לתוכן