ליאורה משה

כוח הקשר בין הורים למתבגרים

כוח הקשר בין הורים למתבגרים

כהורים, אחת המשימות המרכזיות שלנו היא לשמור על קשר משמעותי עם ילדינו בגיל ההתבגרות. זוהי תקופה מורכבת, שבה המתבגרים נמצאים בתהליך התפתחותי עמוק של גיבוש זהות עצמאית והתרחקות מההורים. במקביל, הם עדיין זקוקים להדרכה, תמיכה ואהבה הורית.

חשוב לזכור שמתבגרים מונעים על ידי כוחות פנימיים חזקים של רצון להשתייך לחברים ולהתנתק מההורים. זה יוצר לא פעם מתח וקונפליקט במערכת היחסים המשפחתית. ההורים קשובים לעצמם ולמתבגרים שלהם, ינסו בכל דרך ליצור איזון עדין בין להיות חבר קרוב של המתבגר לבין הצבת גבולות ברורים ושימוש בסמכות הורית כשהדבר נחוץ.

מתבגרים זקוקים להורים שיכירו בצורכיהם הייחודיים בשלב זה ויכבדו אותם. הם רוצים להרגיש כי יש להם עצמאות אך עדיין ההורים נמצאים שם בשבילם, גמישים, סבלניים וקשובים יותר מתמיד למתבגרים שלהם.

המפתח ליצירת קשר בריא הוא תקשורת פתוחה ושיח של כבוד ושיתוף. כשמתבגרים מרגישים שההורים רואים אותם, מקשיבים ומכבדים את הצרכים והרגשות שלהם, הם נפתחים אליהם יותר. הורים שמצליחים לשמור על הקשר חזק עם המתבגרים שלהם בתקופת ההתבגרות, מקנים להם תחושת ביטחון ויציבות בשלב חשוב זה.

התפקיד שלנו ההורים בגיל ההתבגרות הוא קריטי. קשר חזק ותומך יכול להוות בסיס איתן להתפתחות רגשית ובריאה של המתבגר ולרכישת כלים חשובים להמשך החיים. אל תפספסו את ההזדמנות הזו!

על הכותב:
כוח הקשר בין הורים למתבגרים
ליאורה משה
מוסמכת CCIL

אימון אישי, אימון הורים, אימון לקשב וריכוז, אימון מתבגרים/ילדים ונוער, אימון קבוצתי

פרסום מאמר אורח - בלוג לשכת המאמנים

רוצים שנפרסם מאמרים שלכם?

דילוג לתוכן