מיטל גביזון

הכנסה או רווח? באיזה מדד אתם באמת צריכים להתמקד כבעלי עסק?

הכנסה או רווח? באיזה מדד אתם באמת צריכים להתמקד כבעלי עסק?

כשמדובר בניהול עסק, הרבה בעלי עסקים מתמקדים בהגדלת ההכנסות של העסק.
מכירים את זה? בעלי עסקים שרוצים עוד ועוד לידים ועוד מכירות וכך להגדיל את ההכנסות של העסק.

בואו נעשה סדר, אמנם ההכנסה חשובה, אך זה לא המדד החשוב ביותר למדידת ההצלחה של העסק שלכם. מה שחשוב באמת, זה הרווח של העסק.

הרווח של העסק מייצג את הסכום שנשאר לבעל העסק לאחר הפחתת כל ההוצאות, כמו: עלות המוצרים שנמכרו, תשלום משכורות, שכירות, שיווק ופרסום והוצאות תקורה אחרות.

הרווח הוא המדד החשוב לבריאות הפיננסית של העסק, מכיוון שהוא מראה לבעל העסק האם העסק מייצר מספיק הכנסות כדי לכסות את כל העלויות של העסק ועדיין להרוויח.

התמקדות אך ורק בהכנסה יכולה להיות מסוכנת עבור עסקים. אני מלווה הרבה בעלי עסקים שמייצרים הכנסות גבוהות ועדיין לא מצליחים להרוויח, מה שעלול להוביל לבעיות כלכליות בהמשך הדרך ואפילו לסגירת העסק.

על ידי שיפור הרווחיות, בעלי עסקים יכולים להבטיח שהם בונים בסיס פיננסי חזק שיאפשר צמיחה מתמדת והצלחה לטווח הארוך.

אלה 5 טיפים לבעלי עסקים המעוניינים לשפר את הרווחיות שלהם:

  1. שליטה וניהול ההוצאות של העסק: אחת הדרכים הקלות ביותר לשיפור הרווחיות היא לשלוט ולנהל את ההוצאות. עסקים יכולים להפחית את ההוצאות של העסק על ידי משא ומתן מחדש על חוזים עם ספקים, מציאת דרכים להפחתת עלויות תקורה וביטול הוצאות לא חיוניות.
  2. הגדלת ההכנסות: הגדלת ההכנסות היא דרך נוספת לשיפור הרווחיות. עסקים יכולים לחקור שווקים חדשים, לפתח מוצרים או שירותים חדשים או להעלות את המחירים על מוצרים או שירותים קיימים.
  3. תמחור נכון יותר: תמחור נכון יותר של המוצרים או השירותים יכול לעזור לבעלי עסקים לשפר את הרווחיות. הרבה בעלי עסקים לא יודעים לתמחר את המוצרים או השירותים ולכן הם לא רואים רווחים בעסק. אז שימו לב לנושא של התמחור.
  4. התייעלות עסקית: ביצוע פעולות להתייעלות ושיפור תהליכים בעסק יכולות גם לעזור לעסקים לשפר את הרווחיות. כמו: שיפור הפרודוקטיביות של העובדים, לשקול מיקור חוץ של משימות מסוימות כדי להפחית את העלויות ולהגדיל את היעילות, הכנסת מערכות ממוחשבות ליצירת אוטומציה במשימות מסוימות בעסק.
  5. שימור לקוחות קיימים: התמקדות בשימור לקוחות יכולה גם לעזור לעסקים לשפר את הרווחיות. חסכוני יותר לשמור על לקוחות קיימים מאשר להשיג חדשים. על ידי התמקדות בשביעות רצון הלקוחות, עסקים יכולים להפחית את נטישת הלקוחות, להגדיל את הרכישות החוזרות ולשפר את הרווחיות.

לסיכום, חשוב לזכור שלמרות שהמכירות חשובות לעסק, הן אינן האינדיקטור היחיד להצלחה. הרווחיות חשובה לא פחות, ועסקים צריכים לבדוק את הרווחיות ולמקסם אותה כל הזמן.
אז בפעם הבאה שאתם חושבים איך להשיג עוד ועוד לקוחות לעסק, עצרו שניה וחישבו – מה עשיתם היום כדי לשפר את הרווחיות שלכם בעסק? כי זה מה שבאמת חשוב.

 

מאת מיטל גביזון, רו"ח מאמנת ויועצת עסקית

על הכותב:
הכנסה או רווח? באיזה מדד אתם באמת צריכים להתמקד כבעלי עסק?
מיטל גביזון
מוסמכת CCIL

אימון עסקי

פרסום מאמר אורח - בלוג לשכת המאמנים

רוצים שנפרסם מאמרים שלכם?

דילוג לתוכן