למה אנחנו צריכים תהליך אימון?
מהסיבה שקיים פער או חוסר ידע, מיומנות, משאבים וביטחון וצריך לשפר אותו.
אנו זקוקים לאימון כדי לקבוע תכנית חיים ודרכי פעולה כדי להגיע אליה.
הכרת התמחות העבודה המתאימה בהתאם ליכולות המוטב.
כיצד לקבל החלטה חשובה או לבחור מתוך סט של אפשרויות.
הגדרה של אימון:
האימון חייב לכלול חוזה ברור המגדיר את אחריות של שני הצדדים.
הלקוח והמאמן. קביעת יעדים סטנדרטיים שבאמצעותם ניתן לקבוע מסגרת למפגשים, נקודות דיון ויחסים בין שני הצדדים.
זה עשוי לכלול פיתוח מיומנויות מסוימות.
פיתוח מיומנויות אלו תלוי בעצמאות, אחריות ותמיכה.
בעבר תהליך אימון נחשבה כמותרות בלבד שניתן לוותר עליה, אך כיום נוכחות של מאמן הפכה לאחד הגורמים החשובים להצלחה במישור האישי ומקצועי.
החברות והמוסדות הגדולים והאנשים היעילים והמשפיעים ביותר בחברה אינם מוותרים על נוכחות של מאמן ואלה שעוזרים להם בשימוש בכלי אימון.
בעידן המהיר, אנו עלולים להרגיש מוסחים ואבודים, דבר אשר מגבירה את החשיבות של בהירות המחשבה והיכולת להגדיר את הערכים והמטרות שלנו ולקבל את ההחלטה הנכונה.
כאן מגיע תפקיד המאמן האישי- הקואוצ'ר.
כל אחד מאתנו צריך מאמן. כולנו צריכים הערכה וביקורת, מהסיבה שככה אנחנו מתפתחים ומתקדמים בעצמנו.
מפגשי אימון נחשבים לאחד הכלים המודרניים בפיתוח עצמי. הם עוזרים לקבוע את סדרי העדיפויות בחיים, לסדר את צעדיהם ליישם אותם, להפוך את רצונותיהם ליעדים כתובים ניתנים להשגה, לעזור להם להכיר את עצמם ואת אישיותם, לגלות את היכולות שלהם.
במפגשים אלו מעודדים את הפרט בתהליך כתיבת מטרותיו, אם מטרות אינן נכתבות. הן נחשבות במילון האינטלקטואלי למשאלות בלבד, בשונה מטרות כתובות המגדילות את הסיכוי ליישם אותן בשטח.
מעודדים למצוא פתרונות לבעיות מהן הוא מאותגר בחייו, ולהתפתח לרשום רעיונות חדשים שעוזרים לו להשיג את מטרותיו, ויעודדו אותו לא לחזור על טעויות.
והמוטיבציה שלו להאמין בחשיבות השגת מטרות וחולל שינוי בחייו, ודוחפים אותו לאסוף את המידע הדרוש להשגתן, וללמוד את ההשלכות וההשלכות אם הוא יושג או לא.
לגרום לו להרגיש שהוא האחראי הראשון והאחרון לחייו ולתוצאות שהוא משיג, לעודד אותו להתייעץ עם מומחים ולשאול שאלות לאנשים מנוסים כדי להפעיל את המומחיות שלהם ולהפיק תועלת ממנה בהשגת מטרתה בצורה הגבוהה ביותר.
רמת איכות אפשרית ועם מספר שגיאות קטן ככל האפשר.
בתחום האימון האישי הורים הולכים להתייעצות חינוכית לגבי ילדיהם מתכוונים למי מתמחה בתחום, והם סובלים מחוסר ריכוז ותנועתיות יתר((ADHD, באמצעות ייעוץ מאובחן הפרט כראוי ומה הוא צריך מבחינת מנגנונים וכלים מקצועיים עם ניסיון קודם.
במבוגרים היא הפרעת בריאות הנפש הכוללת קבוצה של בעיות מתמשכות, כגון קשיי קשב, היפראקטיביות והתנהגות אימפולסיבית.
הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים עלולה להוביל למערכות יחסים לא יציבות, ביצועים גרועים בעבודה או בבית הספר, ביטחון עצמי נמוך ובעיות אחרות, גם לבדיקת חולשה בלקויות למידה והיא הפרעה נוירו-התפתחותית ספציפית המאופיינת בקשיים למידה ובשימוש ויישום מיומנויות אקדמיות, בקריאה, כתיבה, מתמטיקה, באחד או בכל התחומים הללו יחד.
רמת הביצועים של התלמיד במיומנויות אלו היא בדרך כלל, בצורה בולטת וניתנת למידה, מתחת לרמה המצופה מדורו, רמת התרבות/השכלה שלו ורמת האינטליגנציה שלו, והפרעה זו פוגעת מאוד בביצועי התלמיד בבית הספר. הפרעה זו מוגדרת ומאובחנת כאשר היא נמשכת לפחות שישה חודשים, למרות התערבות וטיפול אקדמי/ חינוכי מתאים. הפרעה זו אינה נעלמת, אלא מלווה אדם לאורך חיין, בצורות שונות וברמות ביצוע שונות להפרעה זו דרגות חומרה שונות.
האג'נדה שלי כמדריכה היא: מערכת היחסים שלנו עם עצמנו ובניית משפחה היא הצעד הראשון בתכנון תחילת קבלת ההחלטה.
באימון אישי על עצמנו קודם כל ולשפר ולשנות את מה שהפרט צריך ומה הוא רוצה כדי להתחיל ולסלול דרך חדשה (פריצת דרך).