טיפים אימונים להתמודדות עם הקורונה

 טיפים אימונים של מאמני הלשכה להתמודדות עם הקורונה

·       "צאו לפעילות גופנית מוקדם בבוקר - זה ממריץ ותורם לאנרגיות חיוביות. צרו קשר עם מועמדים רומנטיים פוטנציאלים ברשת, בפייסבוק ובאתרי היכרויות. שלחו למי שמעניין אתכם, סרטונים קצרים שלכם על מנת שתוכלו להעמיק את הקשר בזמן בו לא ניתן ליצור דייטים בחוץ.שלחו הודעות מתעניינות לגבי ההתמודדות עם הקורונה לאנשים שפיספסתם בעבר והייתם רוצים לחזור להיות איתם בקשר. בהצלחה ובריאות (לימור פרידמן בונה)

 

·       להתייחס לכל שיחה כתהליך אימוני, בתחילת השיחה לברר מה מצב במתאמן מה רמת הפחד/חרדה שלו, מה רוצה להשיג בתום השיחה. לאתר נקודות חוזק של המתאמן/ת, לבנות תוכנית פעולה למשך השבוע, לברר עם מה המתאמן יוצא. לתת לגיטמציה ,לחששות ,פחדים. זה אימון שמשלב המון doing. להקשיב לתת מקום לחרדות /פחדים, למקד אותם. לאמן את המתאמן לנהל אותם, לשתף מסיפורים אישים. בהצלחה. (יואל קפלן)

 

 

·       "לאן שהמיקוד (תשומת הלב) מופנה לשם האנרגיה הולכת. במה אתם מתמקדים הסופ"ש?"

(יגאל ברקוביץ)

 

·       "לעשות את 'העבודה' של ביירון קייטי. לשאול את 4 השאלות ולעשות את ההיפוכים.לכתוב את המחשבות והפחדים שעולים בהקשר של הקורונה. במיוחד ממליצה לקרוא "פוחדים מהמוות", בספרה "לאהוב את מה שיש" עמ' 208-214. לתרגל את 4 השאלות על המחשבות והפחדים. קייטי, באמצעות החקירה, אומרת שהמציאות תמיד טובה, אפילו במצבים שנידמים כסיוט. הסיפור שאנו מספרים הוא הסיוט היחיד שאותו אנו חיים. פחד אינו בא מבחוץ, הוא נובע מחשיבה. שלנו, שלא נחקרה עדיין. אם אתם סבורים שדבר נורא קיים, תרגלו את 'העבודה', כי הטרור הפנימי לא יסתלק עד שאנו רואים מה אמיתי במציאות. מחשבה לדוגמא: המוות הוא הסוף. היפוך- החשיבה שלי היא הסוף. לדבריה של קייטי, חווית המוות היא חוויה מנטלית בלבד. אנשים מתים לא חוזרים לספר לך. המוות נפלא כל כך שהם לא טורחים. לכן נועדה החקירה אם אתם אוהבים את האמת שחררו את עצמכם. בנוסף, דוגמא למחשב נוסף- אני אחלה בקורונה. הטיפ שלי הוא לשאול מה המציאות שלי עכשיו? עכשיו אני בריאה ומרגישה טוב מאוד. כשאני עסוקה במחשבות על העתיד, אני בעסק של העתיד, לא בעסק שלי. לכן כשאני חוזרת לעסק שלי, ונרגעת. (רינה קישון)

 

·       "להבחין אין אחריות לשליטה - על מה יש לנו אחריות ועל מה אין לנו שליטה ולכן אין מה להשקיע בכך משאבים חוקי המשחק כיום משתנים.
אם נלמד לחיות בדו קיום של אושר וחרדה ונבין שהאי ודאות היא Game Changer, אולי אף נוביל ונמציא חוקי משחק חדשים או נסתגל ונלמד מהר את המשחק החדש, נוכל לנצח את המשבר.
יש לנו בחירה חשובה לעשות היום: לשקוע או להשקיע?
תשאלו את עצמכם 2 שאלות:
1.יום אחרי הקורונה והמשבר העולמי שהיא מביאה איתה, באיזה מצב אתם רוצים למצוא את עצמכם?
2.מה הצעד הראשון, הפעולה הראשונה שאתם יכולים ורוצים לעשות כדי להוביל את עצמכם לשם? "(גלית קדמי ביבר)

 

·       "להתמקד בכאן ועכשיו. לצמצם צריכה של מידע וספקולציות מבחוץ ולהתעסק במה שדורש התייחסות בהווה. על ידי כך, לצמצם את החרדות, הדאגות לעתיד וההתעסקות בבלתי נשלט".

(ברקת לוין)

 

·       "מרגישים שהקורונה עצרה את המשק ואין משרות ?אל תתנו לה להרדים אתכםיש הרבה רעשים.. שמועות..דיווחים אמינים וכאלה שפחות..
העובדה היא שיש עדיין מספיק חברות שמחפשות עובדים במגוון רחב של תחומים הייטק, לוגיסטיקה, אדמינסטרציה, מדיקל, ועוד ועוד.. לצד הלחץ והפניקה תחזרו לשגרת חיפוש העבודה כמו שאני תמיד אומרת- עשייה מביאה לעשייה. אז הנה כמה דברים שצריך להמשיך לעשות: להמשיך לחפש קבוצות שעוסקות בפרסום משרות. היכנסו לאתרי חברות ותראו שעדיין יש משרות, המשיכו להתעדכן מדי יום. המשיכו לייצר קשרים פנים מול פנים (עוד מותר להיפגש אחד על אחד) ולייצר קשרים ברשתות החברתיות, כולם עכשיו ברשתות אולי יותר מתמיד, נצלו את זמן המסך הזה. תמשיכו לייצר לעצמכם עוגנים קבועים שייתנו לכם כוח, אנרגיה,רוח וחדוות עשייה.
עשייה שעושה טוב לנפש. אם אתם מרגישים בכל זאת האטה בתחום שלכם נצלו את הזמן לשפצור התשתיות שלכם: בחינת קו"ח האופן שבו אתם מתראיינים..ראיונות ווידאו שנכנסו עכשיו חזק -
נראה פשוט אבל למעשה זה אתגר מניסיון, רק מי שהתאמן על זה צולח את זה.

אל תרדמו...הקורונה לא בשליטתכם.. אלוהים יודע בשליטה של מי... חיפוש העבודה הוא לגמרי בשליטה שלכם!" (אילנית מגור)

 

·       "למצוא את האור שבחשיכה - תועלת ורווח של המצב הנתון ברמה האישית משפחתית ומדינית - לאומית . איך ניתן לצמוח ולהצמיח את עצמנו כדי להביא תועלת לסביבה. אילו כוחות שלי באים לידי ביטוי "?(לינדה זיו)

 

·       "להיות בתשומת לב ליכולת לנהל מחשבות לפי מודל אפר"ת, עצם הלמידה שיש לנו יכולת לנהל את המחשבות ולא להיות מנוהלים, תורמת לתחושת הרוגע והביטחון ומכניסה אותנו למעגל של חשיבה חיובית ונותנת לנו חוויה של שליטה. כאשר אני מלמדת מתאמנת כי יש חשיבות לפרשנות של הסיטואציה וכמה זה משפיע על הרגש וכמובן על התגובה, זה יוצר אפקט של מודעות עצמית גבוהה יותר וחוויה של שליטה עצמית ושיפור ביכולת לניהול עצמי ולוויסות רגשי".   (ים אסף אמברצ'י - "שפת הים-תקשורת מחברת")

 

·       "להיות באנרגיה של העתיד אותו אנו רוצים לחוות. להקשיב יותר לעצמי ולא להיות מושפעים מחדשות" (עירית גולני)

 

·       " לחזק ערכים ולבטל עקרונות. עכשיו זה זמן של ביחד. מזמינה אתכם להניח בצד קונפליקטים או כעסים חבויים, תמיד אפשר לחזור אליהם במידה ועדיין יהיו רלוונטיים. פחד=אפס אקטיביות=חוסר אונים. קחו שליטה באמצעות זה שתחליטו להיות אקטיביים בנתינה ובאכפתיות לקרובים והקרובות" (אורית גולן)

 

·       "להסתכל על המצב העכשיו כמצב נתון, מה הדברים הטובים שניתן להפיק מהם,
זמן איכות עם המשפחה, זמן לסדר דברים בבית, דברים שטרם הספקנו להגיע אליהם, זמן ללמוד דברים חדשים... וכו. להתמקד בדברים הטובים, תשומת הלב מופנית לאן שהאנרגיה זורמת, לזכור מה בשליטה שלנו ומה אנו יכולים לעשות, ולזכור שאנו עושים כל שביכולתנו.
לראות את עצמנו לאחר שכבר התגברנו על הכל, ואיך הכל חוזר לשגרה". (עידית גוס)

 

·       "מכיוון שעיקר הבעיה היא מורלית, כדי להעלות אותו כדאי להסתכל על היש ולא על האין. התחלתי כל יום לרשום 1-3 דברים טובים שקרו לי היום" (עדי מורן קיבא)

 

·       "לייצר רגעי הומור" (מיה לויט פרנק)

 

·       "ראשית לנהל את הסיטואציה ולא לתת לפחד לנהל אותנו.
נכון שצריך לשמור על כללי היגיינה ואף חשוב ביותר אבל כאשר אנחנו מגבירים את כפתור הפחד, זה יוצר אצלנו סטרייס מיותר, לחץ מיותר, דופק מהיר עד חולי (ולא בהכרח קורונה), אז פשוט לשמור כמה שאפשר על שגרת חיים נורמלית, אוכל , שינה וספורט. כהורים לילדים יש לתקשר להם את הדברים.לא לתת להם להיות בעלטה, להתייחס לפחדים שלהם, להיות קשובים מכילים ומסבירים
ועד שהקורונה תחלוף והיא תחלוף..בריאות איתנה לכולנו. (גלית מילר)

 

·       "שאלו עצמכם: מה בכל זאת טוב או איזו הזדמנות חדשה יש במצב הנוכחי? רשמו לעצמכם מה אתם מוקירים, דווקא בימים אלו... התחילו מהדברים הקטנים. תכננו איפה תהיו בעוד שנה מעכשיו, תמונה אופטימית של אחרי. עם מי תהיו? מה תעשו? איפה תהיו?...ספרו למאמנת מה הכי מאתגר אתכם במצב ורדו לשורש העניין: תארו את הקושי, תנו לו שם, דברו עליו". (שרון רביב)

 

·       " אני ממליצה למתאמנים בימים אלו לשמוע מדיטציות על בסיס יומי ולפעמים כמה פעמים ביום, לעשות דף ניהול זמן אישי ומשפחתי לכל יום, למצוא פרויקטים משפחתיים בבית, לשמוע מוסיקה ולרקוד ובמידת האפשר להניע את הגוף או בהליכה או בספורט משפחתי בתוך הבית. זה ישמור על אופטימיות ויחזק את החוסן האישי והמשפחתי ובתוך כך את המערכת החיסונית." (עליזה קוניאק)

 

·       "לפעול בהתאם להנחיות הבריאותיות. לנשום עמוק כל פעם כשמרגישים שהבהלה מתרוממת. לבחון האם יש סיבה או שחוסר הודאות הוא זה שמערר. אם יש סיבה וזה תלוי בי, לפעול לטיפול בה, אם אין סיבה או שאין לי דרך לטפל בה, להזכיר לעצמי שאני עושה כמיטב יכולתי. בנוסף לעשות דברים: ליצור, לשפר, לסדר, לנקות... כשעסוקים פחות חושבים על הבהלות."קורונה או לא קורונה..החיים נעצרו ולא מבחירה.מתי עצרנו את החיים מבחירה?
מתי גזרנו על עצמנו בידוד ועוד לתקופה לא ידועה? יש שלוש אפשרויות להתמודד עם הגזירה:
1. אפשר להכנס לטירוף, לרוץ לקניות לחטוף עוד ועוד, הרבה ממה שצריך. כשהפחד הבסיסי שנמצא בDNA שלנו, משתלט אנחנו רוקדים על גחלים כל הדרך לסופר וחזרה.
2. אפשר להיות שאננים, להגיד שלי זה לא יקרה ושכולם ממש היסטריים. וצריך להמשיך כרגיל ויהיה בסדר.. זה ממש להיות בת יענה עם הראש טמון עמוק בחול.
3. פרופורציות. להקשיב לחדשות בערב, להחליט על דרכי פעולה, למצא פתרונות מתוך הבנה שהולכת להיות תקופה לא פשוטה שבעיקר תנוהל על ידי אי וודאות.
בתוך אי הוודאות הכללי אפשר להתחיל לייצר ודאות אישית/משפחתית. לייצר סדר יום.
לנצל את הזמן שנכפה עלינו להתבוננות וניקוי. לעשות סדר בחיים, להבין מה חשוב ורוצה בחיי ועל מה אני יכולה לוותר. תתחילו את ניקוי האביב בבית, בחפצים ומשם תמשיכו לניקוי המחשבות המיותרות. תתעדכנו בהוראות ותכבדו אותן ויחד עם זאת תזכרו, החדשות לא משתנות כל רגע, וממש לא חשוב (לדעתי) לדעת כל שעה, כמה חולים, כמה נדבקים וכמה בבידוד. זה מכניס ללחץ ומפר איזון. תיצרו, תקראו, תחשבו, תנקו. תהיו פרקטיים ויעילים. תרגישו טוב. בסוף זה ישאר זכרון עמום של תקופה משוגעת. פרופורציות, זה כל הסיפור. (צלילה ברודצקי)

 

·       "דווקא עכשיו ישנה הזדמנות לחזור למקורות. בימים כתיקונם אנחנו עסוקים כל כך, דווקא עכשיו, יש לנו הזדמנות לבלות זמן איכות עם היקרים לנו. עיצרו לרגע והוקירו תודה על מה שיש. וזו גם הזדמנות נפלאה לטפל בכל אותם דברים קטנים שדחינו תקופה כל כך ארוכה."
(סער נצר)

 

·       " להשקיע בתשתיות. ללמוד וללמד". (ערן אלבוחר)

 

·       "תקופה הזויה... כאילו לקוחה מאיזה סרט.. ואין ככ הרבה מה להגיד שלא נאמר כבר. מדברים על הטוב שזה יעשה לקצב שלנו, להתפתחות שלנו, לתרבות הצריכה, לתרבות שלנו בכלל, מדברים על הכאוס שזה יעשה לכלכלה... ועוד כל מיני. אנחנו נעים בין רגעים שאנחנו מצליחים לשמור על השפיות ושמחים על העצירה ועל הזמן המשפחתי בבית, לרגעים שאנחנו מתפללים שזה יגמר כבר. בעיקר חסרה הוודאות, הביטחון והתחושה שאנחנו שולטים במשהו. אולי התקופה הזו תלמד אותנו עוד קצת על צניעות וענווה ועל כמה שהכל זמני.. ואנחנו כל היום בבית, השגרה החדשה הזו.. לכמה זמן עוד?שבועיים? חודש? חודשיים? היעדר שליטה וידיעה כמעט מוחלט.אז מה יכול לעזור לשמור על שקט בפנים כשסוער בחוץ?מה כן אנחנו יכולים לנהל? אותנו. אנחנו להיות בכוונה לאכפתיות, לאהבה ולטוב. להכי טוב שאנחנו יכולים בכל סיטואציה. זה מה ששומר עליי. שאיפה והתכוונות לטוב. והנה כמה טיפים:

1.לחייך ולהיות נעימים לעצמנו ולסביבה

2.לחשוב מחשבות שמחות וטובות

3.לרקוד, לשחק ולצחוק ביחד - כמה שיותר

4.חדשות ומדיה - כמה שפחות. חשוב ממש(!)

5.זמן לעצמכם. כוס יין בערב, שיחה טובה עם חברה/בן זוג

(שלא כוללת את אחוזי הנדבקים/המתים/ המצב הכלכלי)

 

קחו את הזמן ואת ההאטה הזו גם להתכנסות וגם לשאוף ולחלום קדימה. איפה הייתם רוצים להיות עוד כמה חודשים באישי, במשפחתי ובעסקי...?

ימים טובים♥️

(דפנה נומה רוזנצויג)

זכרו מאמנים מקצועיים חברים בלשכת המאמנים!
אל תתפשרו על פחות!

 

 רוצים לבדוק האם המאמן שלכם הוא מקצוען חבר בשלכת המאמנים?

היכנסו: אלפון מאמנים

     
 
 
     
     
   
  רח' הצורן 4, נתניה