• דף הבית
  • רישום ללשכה
  • דרגות וטפסים
  • תשלומים
  • אינדקס מאמנים
  • מאמרים ודיוור
  • בתי ספר
  • צור קשר
  • כניסה לחברים
דף הבית » בתי ספר » בתי ספר מוכרים » NLP לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה
NLP לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה
 
NLP לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה

 

תקציר קורות חיים המנהל / מרצים מובילים: ניסיון מקצועי, ניסיון בתחום האימון, תארים אקדמיים, ניסיון כמרצה 

 

מיקי ברקל
חבר ב Society of NLPtm
חבר בלשכת המאמנים
חבר באיק"א
חבר באירגון ההתנדבותי שולחן עגול ישראל.
חבר באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה.
קו"ח קצר:
2009 - אומן ורב-אומן Time Line Therapy
2008 - קורס מבוא ל NLP New-Code עם ג'ון גרינדר וכרמן בוסטיק סנט. קלייר.
2007 - לימודי NLP Trainer עם ריצ'רד בנדלר מייסד השיטה.
2006 - קורס מאמני מכירות בשיטת "לסגור ולחייך" עם אבי עידן ממציא השיטה.
2003 - מאמן עסקי -  חברת תות- תקשורת ותוצאות באימונו וניהולו של אלון גל. (ההוא הגבוה הקירח (-; מהתכנית משפחה חורגת)
2001 - מנחה קבוצות משימה – אונ' בר-אילן ומרכז גישות תחת הנחייתו של ד"ר צבי ברק.
1998 - הכשרות אומן ורב-אומן NLP - לונדון, אנגליה. עם ריצ'רד בנדלר מייסד השיטה, פול מק'ננה ומייקל .
1997 - הוראת הפסיכולוגיה של האושר, בהדרכתו של הפסיכולוג רוברט הולדן, (כותב הספר: אושר עכשיו! )
1997 - מטפל בשיטת Symbolic Modeling & Clean Language. לונדון, אנגליה.
1996 - לימודי פסיכותראפיה והיפנותראפיה, לונדון אנגליה. האקדמיה לפסיכותראפיה והיפנותראפיה.

עבד עם חברות גדולות כקטנות במשק: דאטה סייף, רשת סליו אופנה, רשת אמה-גרין, מרכז הבניה, בנק המזרחי, נוברטיס, ניסקו ארדן, שבירו זכוכיות, כלי-ניקה, פרסקו צבעים, שוקו-וניל הפקות, עמותת המורים ועוד...

 

שרה כספי

חברה ב Society of NLPtm
חברה בלשכת המאמנים – מאמנת בכירה.
חברה באיק"א
מאמנת אישית וניהולית בכירה mci/E טכניון חיפה, איק"א.
מנחת קבוצות הורים מוסמכת.(בוגרת אורנים – מוסמכת משרד החינוך)
מדריכת מאמנים מוסמכת( בוגרת קורס מדריכים ב- coach me  )
NLP Trainer –  מוסמכת ע"י ד"ר ריצ'ארד בנדלר, ממציא השיטה
אורלנדו פלורידה ., NLP Master Practitioner - בי"ס NLP לשם שינוי
NLP Coach - בי"ס NLP לשם שינוי
פסיכומטאפוריקה - NLP לשם שינוי 
תואר ראשון במדעי החברה +תעודת הוראה, אוניברסיטת חיפה.
גישור-אוניברסיטת חיפה.
לימודי פסיכו קיברנטיקה
מכון אדלר,עקרונות הגשטאלט,מתבגרים והתבגרות. 
בעלת 26 שנות ניסיון בתחום ההוראה והדרכה במשרד החינוך ומחוצה לו.
בעלת ניסיון רב בעבודה עם קבוצות הורים , קבוצות וצוותי עבודה .

 
פרטים על תוכנית הקורס: המתודלוגיה הנלמדת, הרכב התוכנית (תכני בסיס ומבנה), משך התוכנית, מוצרים נוספים

התהליך מורכב מ 3 שלבים:
שלב א' - לימודי אומן (practitioner NLP ) אשר מקנים את הכלים הבסיסים .
שלב ב' - לימודי השלמה למאמן NLP Coach  )  ) אשר מקנים את הבסיס האימוני
שלב ג' - פרקטיקום אימוני תחת הדרכה ע"י סופרוויזר מוכר בלשכה: שרה כספי או מיקי ברקל.
  
אדם שעבר את כל שלושת השלבים הללו יקבל תעודה של NLP Coach מטעם ריצ'רד בנדלר.

* במקביל מתקיימים גם מפגשי תרגול נוספים עם מורה מוסמך אחת לשבוע בכל תקופת הקורס = 128 ש"א
 
מצ"ב התכנים של כל שלב:

שלב א' - 160 שעות לימוד אקדמיות. + 80 שעות תרגול + 33 שעות סופרויז'ן.

נושא  - כפי שמוגדר בתוכנית הלימודים של בית הספר. בד"כ כל נושא הוא מפגש שלם בן 5 שעות  הסבר ופירוט תחום תוכן מוגדר על פי תוכנית הליבה של לשכת המאמנים נושאים מספר שעות לימוד
5 עקרונות ההצלחה של ה NLP עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו.  מיומנויות העצמת המתאמן, למידה מהצלחות , מבט על , הוקרה , תקשורת אפקטיבית ושימוש בשפה שתיצור את ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על המתאמן. 5 שעות
> 20 הנחות היסוד של ה NLP נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר מאפשרות לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית ודרכי חשיבה חדשים - ומתוך זה יצירת גמישות אישית. 
 רציונאל
קידום למידה מתמשכת בניית סביבות תומכות שינוי. יצירת מודעות , עירנות.
יכולת המתאמן להגדיר ולמצוא סביבות תומכות פנימיות וחיצוניות. 5 שעות
> מודל התקשורת האנושית הבנת הדרך שבה עובדת התפיסה,
כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות,
כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות ומכאן על ההתנהגויות שלנו ועוד. מיומנויות אימון תקשורת אפקטיבית במהלך המפגש ושימוש בשפה שתיצור את ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על המתאמן. 5 שעות
> מבוא ללמידה מואצת הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה מהירה יותר. 
הכרות עם המלכודות השונות אשר עוצרות את הלמידה.
זיהוי הזדמנויות למידה מהירות.
שאלת שאלות המקדמות למידה. קידום למידה מתמשכת , הכוונה לתוצאות יכולת ליצור למתאמן הזדמנויות ללמידה מתמשכת , במהלך האימון , ובפעילות בחיים , ויצירת הזדמנות לפעילות חדשות שיביאו בצורה הטובה ביותר לתוצאות הרצויות. 5 שעות
> תובנת ההתפתחות זיהוי, הבנה וכניסה למצב הרוח האפקטיבי להתפתחות אישית מואצת בכל רגע שנבחר. קידום למידה מתמשכת והכוונה לתוצאות יצירת מודעות, יכולת לשים לב לדברים חשובים למתאמן , ולהשאיר את האחריות על הבחירות בידו. 5 שעות
> ניהול מצבי רוח  מי שולט במצבי הרוח שלך? אתה או הנסיבות?
נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית
נפתח אינטליגנציה רגשית קידום למידה מתמשכת והכוונה לתוצאות. העצמת המתאמן , זיהוי חוזקות אישיות, יצירת מודעות, שמוש בגישה של פתיחות , גמישות וביטחון עצמי. 5 שעות
> מטרות ויעדים מהו ההבדל בין מטרה רגשית/ערכית למטרה פיזית
וכיצד אפשר להשיג כל אחת מהן הכוונה לתוצאות יצירת מודעות.
יכולת ליצור איחוד והערכת נתונים ממקורות שונים , יצירת שיקוף שיאפשר למתאמן להגיע לתודעה ולתוצאות רצויות. 5 שעות
> הגדרת מטרה מעצימ"ה 6 עקרונות ה NLP להגדרת מטרה פיזית שתעצים אותנו להשיג אותה,
דרכי תשאול ואבחון הכוונה לתוצאות
מיומנויות אימון
 שאילת שאלות עוצמתיות וכאלה שיחשפו את הפרטים הנדרשים ליצירת רווח מקסימלי בקשר האימוני.
יכולת המתאמן להגדיר ולמצוא סביבות תומכות פנימיות וחיצוניות שיסייעו לו להגיע לתוצאות הרצויות. 5 שעות
> תוצאה בנויה כהלכה 6 טכניקות להגדרת מטרה רגשית/ערכית הרצויה בהקשרים שונים,
דרכי תשאול ואבחון
 הכוונה לתוצאות
מיומנויות אימון שאילת שאלות עוצמתיות וכאלה שיחשפו את הפרטים הנדרשים ליצירת רווח מקסימלי בקשר האימוני.
יכולת המתאמן להגדיר ולמצוא סביבות תומכות פנימיות וחיצוניות שיסייעו לו להגיע לתוצאות הרצויות. 5 שעות
> מודל תהליך השינוי ב NLP כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי - ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP מיומנויות אימון
הכוונה לתוצאות בסיס למודל אימון מכוון עתיד 5 שעות
> מבוא לשינוי ומבנה ההנחיה הפרטנית  הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית. רציונאל בסיס למודל אימון מכוון עתיד 5 שעות
> שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים העלאת סף התפיסה האישית,
יכולת זיהוי מיקרו-הבעות,
יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מיזעריים , העשרת המפה הפנימית שלנו - ומתוך כך העשרת החוויות האישיות מיומנויות אימון  תקשורת אפקטיבית במהלך המפגש האימוני , 5 שעות
> אמנות הראפור  (כימיה בין אישית) נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר,
וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. מיומנויות אימון יצירת אמון ואינטימיות עם המתאמן.
יצירת סביבה בטוחה ותומכת שתפיק תהליך של אמון וכבוד מתמשך. יצירת יחסי גומלין 5 שעות
> מודל CAPS  זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS
לאיבחון סוגי תקשורת שונים,
פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו. מיומנויות אימון יכולת להיות בערנות ובמערכת יחסים ספונטנית מול המתאמן . שימוש בגישה של פתיחות , גמישות וביטחון עצמי. 5 שעות
> מודל B-S-P זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור.
יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית מטרה מעצימ"ה. מיומנויות אימון כנ"ל 5 שעות
> תלת תיאור היכולת להכנס לראשו של האדם שמולך.
לבחון סיטואציה משלושה כיווני מבט שונים ויותר.
הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. מיומנויות אימון כנ"ל 5 שעות
> מחולל התנהגויות חדשות כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.  מיומנויות אימון  תמיכה בביטוי העצמי של המתאמן. 2 שעות
> מסע בין יועצים אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות.
עוזר להעמיק את ההבנה שלנו.
לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר. מיומנויות אימון נוכחות אימונית,הקשבה לסוגיה , תמיכה בביטוי העצמי של המתאמן , זיהוי חוזקות , יצירת מודעות , יכולת ליצור למתאמן הזדמנויות ללמידה מתמשכת , במהלך האימון , ובפעילות בחיים , ויצירת הזדמנות לפעילות חדשות שיביאו בצורה הטובה ביותר לתוצאות הרצויות. 3שעות
> היררכית הרעיונות הבנה של המבנה של השפה,
תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן שבו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.
 מיומנויות אימון
שפה תקשורת אפקטיבית 3 שעות
> מיומנויות צברור  (למעלה, למטה ולצדדים) פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה.
לרדת ברמת הפירוט.
וחשיבה לטרלית. לרוחב. מיומנויות אימון תקשורת אפקטיבית 2 שעות
> אמנות התשאול - מטא-מודל פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם
21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד.
זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט.
3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות.
מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה.
אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה. מיומנויות אימון שאלת שאלות עוצמתיות.
שאלת שאלות שיחשפו את הפרטים הנדרשים ליצירת רווח מקסימלי בקשר האימוני.
תקשורת אפקטיבית במהלך המפגש ושימוש בשפה שתיצור את ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על המתאמן.יכול להתמקד באופן מלא במה שהמתאמן אומר ולא אומר באמצעות תשאול והקשבה. הבנה של מה שנאמר בהקשר של המתאמן ורצונותיו. 10 שעות
> מנגנוני  הדיגום הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו מהעולם. כיצד הם פועלים.
כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.    5 שעות
> אומנות העירפול וההשפעה - מילטון מודל  34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור אותם בשפה היומיומית שלנו על מנת ליצור השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות.
עבודת שינוי עוקפת הכרה.   10 שעות
> מערכות ייצוג -  Rep. Systems הכרת מערכות הייצוג VAKog
הבנה כיצד אנו מייצגים את העולם החיצון בתוך החשיבה שלנו.
מהי מערכת הייצוג המובילה שלי.
מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי.
זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם ממולי.
ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני.
רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.   5 שעות
> תת-אופנויות - Sub Modalities  שפת הקידוד של המיינד.
זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
- ניתוח השוואתי  (Comparative Analysis)
- מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
- תבניות סוויש (Swish Patterns)
-   5 שעות
> עיגונים - Anchors אמנות השימוש בהתניות קלאסיות
זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
- הכחדת עוגנים.           - ערימת עוגנים אופקית.
- ערימת עוגנים אנכית.   - שרשור עוגנים.
- עוגני סליידר.              - מעגל המצויינות.   5 שעות
> מטאפורות  כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל התת-מודע על מנת ליצור שינוי 
פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטאפורים תוך כדי תנועה.
שני כלים להבנייה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח   5 שעות
> דמיון מודרך אריקסוניאני שימוש בשילוב תבניות השיחה של המילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.    5 שעות
> מסגור ורמיסגור -  Framing and ReFraming הכרת מסגרות החשיבה שאנשים עובדים דרכן,
הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר
כלים נלמדים:
- PreFraming          - רמיסגור הקשר
- רמיסגור תוכן           - תהליך רמיסגור בשישה צעדים
- שיחה עם התת-מודע   5 שעות
> אסטרטגיות חשיבה -  Strategies זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE
אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה.
זיהוי, מיפוי, התקנה ושיבוש.   5 שעות
> תהליכי שינוי שונים - שחרור  מהיר מפוביה
- שחרור מטראומה
- שחרור מתלות
- התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
- ראפור עם החזון
- שינוי אמונות מגבילות
- ועוד...   5 שעות
אקולוגיה ואתיקה שימוש במיומנויות נ.ל.פ בצורה אתית ובהתאם להנחות היסוד של הגישה. אתיקה  5 שעות
אינטגרציות וסיכום    5 שעות
   סיום חלק ראשון של הקורס סהכ 165 שעות לימוד

 

שלב ב' - 63 שעות לימוד אקדמיות. + תהליך אימון אישי שעובר כל אחד מהמשתתפים.

נושא  - כפי שמוגדר בתוכנית הלימודים של בית הספר • הסבר ופירוט • תחום תוכן מוגדר על פי תוכנית הליבה של לשכת המאמנים •      נושאים • מספר שעות לימוד
הגדרת האימון  והמאמן  

• מהו אימון?
• תפקידי המאמן
• במה נבדל תהליך ה NLP האימוני מהנחיית NLP קלאסית?
• הכרות עם הקוד האתי הבנתו והטמעתו בתהליכי האימון.                                         
• הגדרת הסכם האימון
• כיצד מתנהל מפגש אימון?
• דילמות אימוניות ואתיות • רציונאל
• אתיקה באימון 

• הבנת מסגרת האימון המבוקשת והגעה להסכם עם המתאמן הפוטנציאלי..
• הכרות עם הקוד האתי ויסודות המקצוע.
• הבנת הקוד האתי ויכולת הטמעה שלו בכל התהליכים.
• הגעה להסכמה עם מתאמן.
• יצירת יחסי גומלין. •  12 שעות
 מסגרות האימון  • מסגרת זמן                מסגרת תשלום
• ערנות - מודעות         מסוֹבב - מסוּבב
• תפיסה כהשלכה
הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
• מסגרת הסכמה         מסגרת כאילו
• מסגרת פידבק           מסגרת שחזור
• מסגרת אקולוגיה      מסגרת תש"ר • רציונאל • הבנת מסגרות האימון, יצירת אמון ורתימת המתאמן למחויבות בתהליך. •  6 שעות
 מטריצת היזון  הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים: 
• חזון
• מטרה מעצימ"ה (פיזית)
• תכנית הפעולה - מפת הדרכים
• תהליך בל"א - בקרה להצלחה אישית. רציונאל הכרות עם מודל אימון מכוון עתיד
  6 שעות
 המודל האימוני  
 המבוסס על
 מטריצת היזון  • המפגש הראשון - הכרה, אבחון ובחירת מסלול
• המפגש השני - ציפיות והסכמי פעולה
• מפגשי האימון הרגילים - בניית המטריצה ותהליכי האימון עצמם
• מפגש סיכום ופרידה
• הבדלה בין אימון ממוקד ספציפי לאימון לחיים. • קידום למידה והכוונה לתוצאות למידת המודל ,תרגול המודל
• תכנון פעילות .יצירת תוכנית , יעדים , מטרות. יכולת הנחייה בנייה ושימור של תוכנית פעולה עם המתאמן. ניהול ומעקב אחר התקדמות ולקיחת אחריות. •  10 שעות
 מיומנויות האימון  • 11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדו באומן( בחלק הראשון של הקורס) ויחוזקו בקורס .
וחלק ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.
• חשיבה תוצאתית •  •  • 4 שעות
 גלגל החיים • הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר - מספר דרכי עבודה עם הכלי.
• אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
• יישור ערכים בין התחומים השונים. •  • יכולת לשים לב לדברים חשובים למתאמן, ולהשאיר את הבחירות בידו. • 3 שעות

עבודת ערכים  
 מתקדמת ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשייה ומצד שני ה"משקפיים" שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו. 
מיפוי ערכים                           מדרוג ערכים
אבחון התנגשות ערכים          אבחון כיווני מוטיבציה
שחרור התנגשויות ערכים      שינוי מדרוג ערכים
הוספת ערכים הכוונה לתוצאות יצירת מודעות.
יכולת ליצור איחוד והערכת נתונים ממקורות שונים, יצירת שיקוף שיאפשר למתאמן להגיע לתודעה ולהתכוון לתוצאות ראויות. 6 שעות
חבלה עצמית  • זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
• מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
• שחרור חסמי הצלחה
• שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית. • מיומנויות אימון •  • 3שעות
 ארגז הכלים 
 של מאמן NLP  • מודל רמות נוירולוגיות.                   תהליכי מתא"ר
• תהליך "שינוי היסטוריה אישית"      תהליך "נפילה דרך"
• תהליך משמיד ההחלטות.               תהליך יישור רמות נוירולוגיות
• תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב   ועוד... • מיומנויות •  •  5שעות
 מכירה ושיווק
 ROI  • כיצד להחזיר את ההשקעה בקורס תוך זמן קצר
• תמחור עצמי ערכי או פיזי
• כיצד למתג את עצמי
• בניית מטריצת היזון לעסק שלי
• דרכי שיווק
• נטוורקינג והדרך לנהל אותו.  •  •  • 2 שעות
 סיכום אינטגרציה ומבחן •  •  •  • 6 שעות
 •  •  • סיום חלק שני  •  
• סה"כ 63 שעות


בסה"כ  :   165+ 63 שעות =  228 שעות לימוד של חומר עיוני. ו 128 שעות תרגול עם מורה מוסמך 
לנוחיותכם  טבלה הפוכה מתכני הליבה אל תכני קורס מאמן NLP
פירוט השעות  והמפגשים בטבלאות למעלה.

תחום תוכן נושאים הנושאים המקבילים מתוך קורס מאמן ה NLP
ראציונל
שפה
ואתיקה באימון * הכרות עם הקוד האתי ויסודות המקצוע
   * הבנת הקוד האתי ויכולת
     הטמעה שלו בכל התהליכים * הגדרת האימון והמאמן:
   - מהו אימון?
   - תפקידי המאמן 
   - במה נבדל תהליך ה NLP האימוני מהנחיית NLP
     קלאסית?
   - הכרות עם הקוד האתי הבנתו והטמעתו בתהליכי
      האימון.
   - הגדרת הסכם האימון
   - כיצד מתנהל מפגש אימון?
   - דילמות אימוניות ואתיות

 היכרות עם מודל אימון מכוון עתיד.
- למידת המודל.
- תרגול המודל. - מודל השינוי לפי ה NLP
- מטריצת היזון
- למידת ותרגול המודלים
 הגעה להסכמה עם מתאמן
 - הבנת מסגרת האימון המבוקשת והגעה להסכם עם מתאמן הפוטנציאלי.
- יצירת יחסי גומלין - מסגרות האימון
- מבנה תהליך הנחיית NLP
- הבניית הסכם אימוני כחלק מתהליך האימון
 יצירת אמון ואינטימיות עם מתאמן:
- יצירת סביבה בטוחה ותומכת שתפיק תהליך של אמון וכבוד מתמשך. - ראפור
- חדות חושים
- מטא-מודל אמנות התשאול וההקשבה
 נוכחות אימונית:
- יכולת להיות בערנות ומערכת יחסים ספונטנית מול המתאמן.
שימוש בגישה של פתיחות גמישות וביטחון עצמי. - מודל עירנות-מודעות
- חדות חושים
- ראפור
- גישת ההצלחה
מיומנויות
אימון הקשבה פעילה: 
- יכולת להתמקד באופן מלא במה שהמתאמן אומר ולא אומר - באמצעות שלושת סוגי ההקשבה.
- הבנה של מה שנאמר בהקשר של המתאמן ורצונותיו
- שיקוף מגוון: פשוט, אמפאתי, מסדר ומסכם.
- תמיכה בביטוי העצמי של המתאמן
- שאלת שאלות עוצמתיות
- שאלת שאלות שיחשפו את הפרטים הנדרשים ליצירת רווח מקסימאלי בקשר אימוני - חדות חושים
- מודל VAK - אופנויות
- אסטרטגיות
- מיסגור ורמיסגור
- מודל מסובב-מסובב
- מטא-מודל
- שאלון תוצאה מעצימ"ה
- שאלון מטרה מעצימ"ה

 תקשורת ישירה
- תקשורת אפקטיבית במהלך המפגש האימוני, ושימוש בשפה שתיצור את ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על המתאמן - מילטון מודל
- מיסגור ורמיסגור
- מרככים ויחסי ציבור למסר
-מודל התקשורת האנושית
 העצמת המתאמן
- זיהוי חוזקות אישיות
- למידה מהצלחות
- מבט על
- הוקרה - מתא"ר ערכים
- שאלון תוצאה מעצימ"ה
- מיפוי משאבים
- מסגרת ו..
- מסגרת משוב
-5 עקרונות ההצלחה
 יצירת מחיובות לתהליך האימון - מסגרת תשלום
- מסגרת אימון
- מסגרת זמן
קידום למידה מתמשכת, ההכוונה לתוצאות יצירת מודעות,
- יכולת ליצור למתאמן הזדמנויות ללמידה מתמשכת במהלך האימון, ובפעילויות/חיים ויצירת הזדמנות לפעיולויות חדשות שיביאו בצורה הטובה ביותר לתוצאות רצויות - מודל עירנות - מודעות
- מטריצת מחיר-רווח
- מודל מסובב-מסובב
- מודל בשליטתי - לא בשליטתי (מכוון בעיות - מכוון פתרונות)
- הנחות היסוד של הNLP 
 יצירת תוכנית, יעדים ומטרות
- יכולת הנחיית בניה ושימור של תוכנית פעולה עם המתאמן מטריצת היזון:
- חזון (ערך מוביל)
- מטרה מעצימ"ה
- תכנית עבודה
- בל"א - בקרה אישית להצלחה
גלגל חיים/תפקידים
 בניית סביבות תומכות שינוי
- יכולת המתאמן להגדיר ולמצוא סביבות תומכות פנימיות וחיצוניות שיסייעו לו להגיע לתוצאות הרצויות מיפוי משאבים חיצוניים פנימיים
תלת-תיאור חיבור למשאב
תלת-תיאור מחולל התנהגויות חדשות
תלת-תיאור סיטואציה שלילית
 ניהול ומעקב אחר ההתקדמות ולקיחת אחריות.
- יכולת לשים לב לדברים חשובים למתאמן, ולהשאיר את האחריות על הבחירות בידו - בל"א (מתוך מטריצת היזון)
- תשאול מטא-מודל
- מתא"ר ערכים
  

שלב ג' - תהליך פרקטיקום אימוני תחת הדרכה

תהליך הפרקטיקום בנוי מ 60 שעות אימון תחת הדרכה המחולקים:
10 שעות אימון (מתאמן אחד) - 10 שעות תחת הדרכה אחד על אחד.
50 שעות אימון (5 מתאמנים) - 25 שעות תחת הדרכה בקבוצה.
הגשת דוחות על כל אימון.


• לקבלת התעודה תידרשנה גם בחינה עיונית ובחינה מעשית

 
רשימת קורסים / הרצאות עדכנית
קורס אומן
קורס השלמה למאמן
קורס רב אומן
קורס פסיכו מטפוריקה
קורס NLP לעסקים
 
התמחויות
NLP
פסיכו-מטפוריקה
כיתות אמן ב NLP
 
רשימת ממליצים
 
 
מיקום הארץ / פריסה ארצית
 רמת גן – דימול
קיבוץ יגור
ירושלים
 
פרטי יצירת קשר
משרד 077-3001610
מייל  office@forachange.co.il  
 
 
     
 
 
     
     
   
  רח' הצורן 4, נתניה